DAGENS LÄKARBESÖK.

Var till läkaren i förmiddags med Wille.
Idag var det inte tal om någon allergi,
utan en kraftig ögoninflammation..

Det togs även en odling från ögat, så vi får
se om läkaren ringer om någon dag eller två.
Han tog en odling för att han själv var nyfiken på vad
det kunde vara för bakterier i ögonen på Wille.

Vi skulle iallafall skippa allergi-medicinen och vi fick
ögondroppar med penicillin utskrivna. Han ska ha två droppar
i varje öga var tredje timme. Dunderkur med andra ord.

Nu ikväll när vi gav honom dropparna så torkade vi ögonen först,
och sen droppade i dropparna och när han blundade efteråt så var
det blod i tårarna som rann =/ Så jag var tvungen att ringa sjukvårdsrådgivningen
och höra mig för.. Det var inget farligt sa hon, det kunde bli så ibland.
Ingen förklaring kunde hon ge heller och om det skulle vara så imorgon också
så skulle vi kontakta vårdcentralen igen..

Såhär ser han ut i dagsläget.
Vår lilla prins!



Feber har hjärtat också, nu ikväll innan han la sig låg tempen på 38.6.

Imorgon är jag hemma och vabbar.
Eftersom Fredrik ska skola in Emilia på dagis..
Då ska vi mysa, bara han och jag!

Kommentarer
Postat av: morfar Lennart

Du får ge morfars gullegris en Bamsekram



och hoppas att det ger med sig snart.



puss o kram på er:

2011-05-10 @ 22:44:15
Postat av: Sara - Ensamstående mamma

Men huvva, tycker så synd om stackaren.. :(


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback