TRÅKIGT MEN NÖDVÄNDIGT.

Vad är det för väder moder jord bjuder på idag?
Det blåser ju värre än värst och kallt och spöregn.
Nej usch, idag blir det en inne-dag.
Ska nog dammsuga, torka golven och annat sånt tråkigt idag.

Jag har ont i huvudet idag också, sån där jobbig,
tryckande huvudvärk.. Men jag tänker trotsa den.
Jag menar, jag kan ju inte bara sitta still för att jag har
ont i huvudet, nån måtta får det vara.

Tända lite ljus, dra igång en tvättmaskin,
plocka upp alla saker från golvet, dra igång
dammsugaren och sen torka golven då.

tjoflöjt!

Kommentarer
Postat av: Sara - Ensamstående mamma

Det är sjukt att man liksom lär sig att leva med huvudvärken.. Många skulle nog ligga däckade om dom hade såhär ont som jag brukar ha, men jag har som lärt mig att leva med den och kan oftast göra sånt jag brukar göra. Idag har jag t.ex redan hunnit tvätta två maskiner, hänga tvätt, vika tvätt, plocka ur och in i diskmaskinen :P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback