NÅGOT SOM UPPTAR ALL MIN VAKNA TID!

Nu har tiden på året kommit då den vidriga, riktigt vidriga
sjukan kommer. Jag har redan börjat må dåligt över detta.
Jag är helt allvarlig, jag går som på nålar här hemma varje
kväll när Wille har gått och lagt sig för att jag är rädd för att
denna vidriga MAGSJUKA kommer bryta ut.

Wille har drabbats varje år och dessutom 2 gånger varje år.
En runt denna tid och en efter årsskiftet i januari/februari.
Så ja, han lär drabbas i år igen!

Det finns inget värre än magsjuka, eller ja magsjuka kan jag ta,
det är kräkorna som jag tycker är vidriga, eller de är inte heller så
vidriga, men det är just smittorisken.. Det smittas ju nåt så förbannat
lätt så ja, usch, mår illa bara jag tänker på det.

Och som sagt, så upptar rädslan för denna sjukdom hela min värld
för tillfället, såhär var jag aldrig innan jag fick barn, eller jo,
jag HATAR när folk spyr, men jag var aldrig rädd för magsjuka.

Jag mår seriöst dåligt över att det nu har blivit såna här tiden, men försöker
tänka positivt.. Drabbar det oss, ja då har vi haft det sen, så kan vi förhoppningsvis
andas ut lite iallafall tills nästa år, men säker ska man ju aldrig vara.

Nej, jag hoppas denna sjuka inte kommer till detta hus i år!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback