MIN FINA, UNDERBARA MAMMA!!



Min fina underbara mamma!

Det här är min fina mamma, hon är underbar på alla sätt och vis.
Det finns ingen som lägger ner så mycket själ och hjärta i
alla saker hon som min mamma.
Hon brinner för allt hon gör och har alltid gjort, så länge jag kan minnas.
Hon har alltid haft flera bollar i luften och har tyckt om att hitta på saker,
att göra saker och att skapa saker.

I dagsläget kan hon knappt ta hand om sig själv.
Hon har varit sjuk i snart 2 år.
Det började med att hon fick ont i bröstet.
Ingenting visade sig vara något fel.

Några månader senare började hon känna sig yr, svullen och allmänt sjuk.
Än idag har läkarna inte fastställt någon diagnos.
Nu misstänker det att de har med hormonerna att göra och ja,
snart hoppas vi hon kan få ett besked så de kan börja behandla henne.

Trots alla motgångar har hon försökt visa sig stark, lika stark som hon brukade vara.
Men trots hennes försök så lyckas hon inte, hon kan inte vara stark när hon mår som
hon gör, när läkarna, försäkringskassan och a-kassan behandlar henne som de gör!

Hon har jobbat i 20 år, samma yrke, samma kommun.
I princip aldrig varit sjuk. Vi kanske pratar om MAX 10 dagar på 20 år.
Hon har läkarintyg på att hon inte kan arbeta i hennes tillstånd.
Försäkringskassan hävdar att hon inte är tillräckligt sjuk, därför får hon inga pengar.
A-kassan hävdar att hon är för dålig för att kunna söka ett nytt, mer lätthanterligt jobb,
därför får hon därför inga pengar därifrån heller..

Hon har LÄKARINTYG, men vad hjälper det?
När det sitter någon på försäkringskassan (som aldrig ens har träffat min fina, underbara mamma),
och säger att hon är för frisk för att kunna få sjukersättning?

Vad är det för jävla värld?
Det enda hon vill är att få bli frisk
och kunna jobba igen..


Jag önskar nåt så innerligt att jag kunde hjälpa min mamma och givetvis min pappa
som också drabbas.. Men vi har inte de förutsättningarna att kunna göra det.
Vi klarar oss precis själva, såsom det är nu, med föräldrapenning och lön..

Jag älskar min MAMMA och PAPPA så mycket!
Det gör så jävla ont att inte kunna hjälpa dem!
Det gör så inihelvete ont att min mamma blir behandlad såhär!
Det gör ont!



Min son älskar sin underbara mormor!

Det jag ville säga med detta inlägg var:
Mamma, ge inte upp!
Vi älskar dig!



Jag kanske borde lösenordsskyddat detta inlägg, då det är privat och utlämnande.
Men jag tycker folk ska få veta hur F-kassan behandlar människor!


Kommentarer
Postat av: Mamma/maka/svärmor/mormor

Säger bara: Tusen, tusen,Tack!!!Älskar er alla mina nära och kära!!! Tack, för att ni finns och stöttar mig!! Säger bara en sak: MÅLET ÄR NÄRA!!! Snart är jag på jobbet igen, vem ska då härja med "ungarna":Jo, det är JAG!!!! Puss o kram!

2010-11-29 @ 21:47:14
Postat av: Hanna

Fint inlägg Thowe! Hoppas att det löser sig för din mamma och att hon blir frisk igen!

2010-11-29 @ 21:47:39
Postat av: Nora

Usch! Det är vidrigt.. Samma sak med Uffe, han har ju sin nackskada. men blev utförsäkrad i våras.. sjukt..

men jag är ganska säker på att Agge mår bättre med hjälp av er och när hon får läsa detta. Det kanske inte ger henne några pengar. Men kärlek. Och är man i ett sånt utsatt läge. Då är kärlek (nästan) guld värt! <3

Postat av: Coop-Maria =)

Fint skrivet Thowe! Hoppas allting ordnar sig. KRAM

2010-11-30 @ 10:11:38
Postat av: Majsan

Om hon har A-kassa som hon betalat för i alla år har hon rätt till det. Jag har varit utförsäkrad i 1 år nu och inte fått rätt ännu mot FK men har fått pengar från A-kassan trots att jag inte kan ta något arbete för mina sjukdomar. Dom ska flytta över mig i något annan ersättningsform som man kan få när man inte kan ta ett jobb, ska få reda på det själv snart och då kan jag höra av mig hur det fungerar så Agge också kan få hjälp den vägen.

2010-12-01 @ 16:38:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback