DYRT TELEFONSAMTAL.

Igår när posten kom så öppnade jag
den som vanligt och fann en faktura ifrån HSB.

När jag läser igenom den så står det att vi ska betala 222:- för att
de har varit här och åtgärdat vår balkongdörr som glipar och troligtvis hänger snett.

Fine, problemet är bara att det inte har varit någon här och åtgärdat felet..

Jag ringde till HSB för 2 veckor sedan för att FRÅGA vem det är som ska åtgärda det.
Alltså om det är vi själva eller om det är något som HSB gör.
Fick till svar att HSB kan göra det, men då till en avgift på
295:-/ timme eller om det tillochmed var halvtimme.

Då sa jag att jag skulle höra av mig när jag pratat med sambon om hur vi skulle göra.
VI bestämde att vi skulle försöka fixa det själva och det ringer en lirare till Fredrik
varpå fredrik säger att vi fixar det själva..

Ändå har vi fått en räkning på att de har varit här och åtgärdat problemet.
Hm.

-Dörren glipar fortfarande.
-Dörren hänger ev. fortfarande snett.
-Jag har inte släppt in någon som har fixat dörren.
-Vi har ingen nyckel i tuben så de kan omöjligt ha varit någon
här medans jag inte varit hemma.

Eeehm? Ja!

Ska gå till HSB´s kontor här idag och säga att det var ett himla dyrt telefonsamtal för
att få ställa en fråga, det ska inte kosta 222 kronor!

Ja herregud!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback