TANDPROBLEM!

I tisdags kväll fick jag så sjukt ont i tänderna.
Visste inte vart jag skulle ta vägen och bara
grinade och grinade..
Det slutade med att vi åkte och lämnade Wille hos
farmor och farfar och jag och fredde åkte in till
tandakuten inne i stan..

Där konstaterades att jag hade ett hål under en lagning,
så de borrade upp lagningen och la i nån medicin och en
provisorisk lagning. Så nu har jag inte ont längre..

Däremot så måste tanden rotfyllas, men jag tänker inte lägga ut
totalt 4500:- på en tandjävel, jag drar hellre ut den, för det är ju
inte skönt att rotfylla heller..

Hade en tid till tandläkaren idag, men jag vill inte behöva
ta hand om Wille om jag ska rotfylla/dra ut tanden, då är det
bättre om Fredde kan ta Wille och han har ingen möjlighet att komma ifrån
jobbet idag.. Däremot imorgon skulle han kunnat komma ifrån..

Har försökt att få en tid tills imorgon med folktandvården
tyckte jag skulle kontakta akuten igen för att de har röntgenbilder osv
på tanden och tandakuten tyckte inte jag skulle dra ut den, för det är dyrare
att ersätta en utdragen tand än att rotfylla den.. Jaha? Men om jag vill dra ut den då?
Ja, det kunde inte jag bestämma heller tydligen, utan det är tandläkaren som bestämmer
vilka tänder som ska dras ut eller ej.. Hm.. Det är min mun, men jag får inte bestämma..

Ringde tillslut till en privatklinik här i Tibble och de tyckte att jag
gott och väl skulle fokusera på slutet utav graviditeten och att föda barn först
och ringa till dem efter påsk och boka en tid hos dem då..
Det värsta som skulle kunde hända sa hon var att jag biter
ihop under förlossningen och lagningen går sönder,
men jag skulle enligt henne inte få lika ont då som jag hade innan..
Sen om jag skulle få problem innan eller efter förlossningen
så kunde jag bara ringa till dem och få komma dit och lägga i en ny lagning
tills vidare..

Så nu skiter jag i tandproblemen..
Jag lägger det på hyllan tills barnet är fött och påsken är över.
Skulle jag få überont strax efter lillan är född så får jag
väl åka in akut igen då..


Kommentarer
Postat av: Malin

När jag blev gravid med andra barnet så fick jag så himla mycket problem med mina tänder och gjorde 2 rotfyllningar som höggravid, det är inget jag rekomenderar. Det är din mun så jag förstår inte varför du inte fick dra ur den?



Jag går nu på privatkliniken i tibble och dom är jättebra där så jag kan verkligen rekomendera dig att gå dit nästa gång du får problem.



Hoppas allt löser sig!!

Postat av: Nora

hoppas du får Ulla eller Karin. Ulla är min mammas kompis och Karin är min gamla tandläkare från folktandvården i centrum. De är verkligen GULD där! Hoppas det löser sig!!

2010-03-25 @ 10:47:06
URL: http://noraoneo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback