VÅR FREDAG PÅ AKUTEN!

I fredags så var jag, mamma och wille och åt lunch
på mcdonalds och jag tog av wille skorna för det är så himla
krångligt att ta upp honom ur barnstolar med skorna på,
så när vi hade ätit färdigt så skulle jag klä på wille och sätta på honom
skorna.. sagt och gjort, det är bara det att när jag ska få på wille ena skon så
knakar det till i hela benet på honom, 3 ggr jättesnabbt efter varann..Han gnällde
till litegrann, men inte mer än det..
Tilläggas bör att Wille i onsdags fick andra dosen av svinvaccinet i samma ben.

Jag tänkte inte mer på det och mamma skjutsade oss till Sabina.
Vi åkte till barkarby och gick runt lite där, men varje gång jag skulle lyfta wille
så spjärnade han emot och gnällde/grinade..
När vi sen kom hem så ville han bara sitta i soffan
och inte springa eller hoppa eller röra sig mer än nödvändigt..

Ringde vårdguiden och de tyckte en läkare borde titta till honom.
Ringde närakuten och de hänvisade oss till Astrid Lindgrens barnsjukhus..

Så Fredde kom hem och vi åkte in till AL..
Och där blev vi sittandes från 19-03.30..

En läkare tittade först på honom men kunde inte bedöma honom
tillräckligt bra för att säga att det var okej, för Wille hatar läkare och han blev hysterisk bara
hon kom i närheten.. Hon kunde konstatera att inget var brutet iallafall och det
hade vi också kunnat konstatera..

Men vi fick vänta och träffa en annan läkare och hon var orolig för att det kunde
vara en höftinfektion av något slag så det togs blodprover och vi blev skickade till röntgen.

CPRen (sänkan) låg på 45 och den ska ligga under 10. Så någon form utav infektion hade han.
Men det behövde ju inte vara höften, det kunde ju vara för att han har varit förkyld eller
vad som helst och röntgen visade absolut ingenting, allt såg jättefint ut.. Så vi fick åka hem.

Igår var han fortfarande stel i benet och ville inte gå som han brukar eller hoppa/springa.
Men idag är han precis som vanligt, lite öm just där sprutan är tagen..
Så jag undrar om det inte kan ha varit den som spökade och att det bara var en
ren tillfällighet att han fick mer ont just efter knakandet i benet..

Stackars killen, men han var jätteduktig.

Här ligger han skönt och sover i vagnen medans vi väntade på doktorn.
Skön sovstil va?
Det märks att han är kille! =)




Kommentarer
Postat av: Emilie

Hehe en liten Al Bundy ;)

Tur allt gick bra!

Postat av: Sara

Haha, en riktig karl :P Vilken tur att allt gick bra!

2010-03-01 @ 10:33:57
URL: http://dolphin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback