OTREVLIG HÄNDELSE!!

Vi var med om en incident i måndags!

Jag, Fredrik och Emilia åkte till barkarby handelsplats för att
köpa de sista julklapparna..

Vi står och väntar på att en bil ska backa ut från en parkeringsplats,
bilen backar ut och åker därifrån.. Vi ska precis börja köra fram för att
få bilen i rätt position för att kunna parkera bilen.. Varpå, från ingenstans..
Eller ja, mittemot oss kommer det en bil, men han stod inte och väntade på parkeringen
som vi gjorde eller nåt.. men så kommer det iallafall en bil där.. Han ställer sig
med sin front mot vår front, så vi kan inte köra nånstans utan att köra på hans bil..

Så ja, det blir lite gestikulationer från freddes sida och mannen i den andra bilen öppnar
sin dörr och säger att han har väntat på DEN parkeringsplatsen i fem minuter..
Det har du ju inte säger vi och stänger dörren igen..

Den andra mannen kör då på VÅR bil, han liksom puttar till vår bil med hans,
så fredde är tvungen att backa för att undvika skador på bilen..
Fredrik blir galen och kliver ut och undrar vafan han håller på med..

Mannen och hans fru har gått ur bilen och börjar röra sig åt Rusta..
Jävla idiot kläcker fredde ur sig och går tillbaks till vår bil och sätter sig.

Mannen går då till sin bil, öppnar sin bil dörr och gräver i sidan utav dörren och
HÖR OCH HÄPNA, eller kanske LÄS och häpna.. Han tar fram en KNIV!!
En kniv, som ser ut att vara handgjord, lika stor som en morakniv, med beige´t 
skinn?fodral.. 
Han tar ut den ut fodralet, visar den för oss och säger KOM DÅ!! Flera ggr!

Helt sinnessjukt, sen går han därifrån.. Fredde börjar sakta åka
för att parkera någon annanstans..

Jag är chockad, men får ur mig, stanna bilen.. jag tar inte sån här skit!
JAG TAR FAN INTE ATT BLI HOTAD MED KNIV!
Jag går ur och ringer polisen och ber dem skicka en bil,
för vi har precis blivit knivhotade..pga en jävla parkeringsplats!!!

Polisen hinner tyvärr inte dit, innan mannen ifråga hinner åka därifrån,
men de fick regnumret, åkte där bilen hör hemma och letade efter den,
men hittade den inte, så antagligen var mannen och hans fru fortfarande
ute och svirade, men vi gjorde iallafall en polisanmälan rubricerat som olaga hot.

Vilka jävla idioter det finns!

Jag blev först förbannad.

1. Han kom från ingenstans och skulle sno en parkeringsplats vi stod och väntade på.
2. Han körde/puttade på våran bil med sin bil.
3. HAN HOTADE OSS MED KNIV!!

Sen blev jag chockad, vad hade hänt om Fredde hade stått kvar där ute?
Hade han stuckit kniven i honom? Vad hade hänt då?
Hade vi fått fira jul utan en sambo och pappa? osv osv osv..

Tankarna flög runt rätt bra i huvudet den kvällen/natten..

Nu är jag mest förbannad igen..
Till saken hör att det inte var en 25-årig kille som skulle spela allanballan och visa en kniv,
utan detta var en man i 50-60 års åldern..

Ja, herregud..

Vi får se vart detta bär hän, om det blir nån rättegång osv,
men det lär ju dröja ett tag, därför är det ju bra att ha det uppskrivet,
så man kommer ihåg allt.

Kommentarer
Postat av: Emilie

Men fy vilken idiot! Tur att inget mer hände. Alltså att han inte gick till handling! Hoppas han åker dit för det!



Och hoppas ni får en underbart mysig jul!

Kramar


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback