LISTAN OM EMILIA! =)

Vad heter ditt barn?
Emilia Hanna Totti Holmberg

När var du beräknad att föda?
9 april 2010

Föddes barnet på utsatt datum, om inte när?
Nej, hon föddes den 30 mars 2010.
Sattes igång pga förlossningsrädsla

Hur stor var barnet vid födseln?
3610 gram och 48 cm lång

Hur lång tid tog förlossningen?
6 timmar från att de tog hål på hinnorna, 23 minuters krystvärkar

Tog du någon smärtlindring?
Epidural samt lustgas

Är du tillsammans med barnets pappa?
Ja, sambos och förlovade

Tog ni reda på könet?
Ja, vi gjorde ett könsultraljud

Om nej, vad trodde ni att barnet var för kön?
Jag trodde flicka, mådde så annorlunda denna gravditet jämfört
med när jag väntade Wille

Hade ni bestämt vad barnet skulle heta?
Nej, vi hade några förslag men när hon kom ut
så var det givet att det var en Emilia.

Hade du en svår graviditet?
Riktigt jobbig foglossning annars bra,
förutom att jag hade en jobbig rädsla inför denna
förlossning

Kan du tänka dig att skaffa fler barn?
Kanske ett barn till i framtiden, men det om flera år isåfall

Har du fått några bristningar?
Nån enstaka bara, men har kvar alla från
graviditeten med Wille

Var du nervös inför förlossningen?
Ja, det var jag. Var rädd för att allt skulle gå fel
och att jag skulle spricka mycket denna gång också

Hade du några cravings?
Big Mac från McDonalds

Hur reagerade du/ni när du plussade?
Ja, det kom oväntat men ändå inte.
Tog ett graviditetstest bara för att ta ett och japp,
det var ett pluss där, det trodde jag inte..
Även fast vi försökte skaffa ett syskon så blev jag
förvånad, för jag kände mig inte det minsta gravid

Hur långt gången var du när du förstod att du var gravid?
3 veckor ungefär

Hur mycket gick du upp i vikt?
7 kg

Hur länge ammade du?
3 veckor sen orkade jag inte kämpa med såriga bröstvårtor och allt.
Jag är ingen ammande mamma helt enkelt

Vem är barnet mest lik?
Mig när jag var liten, liten bebis.

Vad är det bästa med att ha barn?
Underbart att se en liten människa gjort utav mig och den jag älskar springa runt!
Sen är det roligt att se hur Wille försöker leka med Emilia och hur hon skrattar åt honom!
Då blir man varm i mammahjärtat!

Vad är det sämsta med att ha barn?
Tidiga mornar..

Är ditt barn döpt?
Nej, inte döpt

Hur gammal är barnet nu?
4½ månad snart


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback