EMILIA 100330

Fina Emilia är här nu!
Hon föddes den 30/3-2010 kl. 21.33

3610 gram och 48 cm lång.

Så underbart fin och snäll!



Jag kom in till förlossningen vid 12.
Fick lägga mig och göra en ctg-kurva,
få inkörsport i handen osv..

Sen var det dags att flytta in till en förlossningssal
(samma sal som Wille är född, sal nr 6),
narkosläkaren kom och la epiduralen..

Sen var det dags att bli undersökt för att se hur jag
skulle sättas igång.
14.40 var klockan och jag visades vara öppen 2 cm och det återstod
1 cm kvar av livmodertappen, så de tog hål på hinnorna så vattnet gick.

Fick gå in och lägga mig i salen för att invänta värkarna,
fick bara några ynka sammandragningar, så jag fick värkstimulerande dropp.

Vid 17 blev jag undersökt igen och då hade jag börjat få värkar och var öppen 3 cm.
Sen gick allt fort..

Vid 19 var jag öppen 6-7 cm och 20.30 var jag fullt öppen.
21.10 började jag krysta och 21.33 är Emilia född.

Det blev en snabb förlossning, vilket var skönt.
Men jag upplevde inte krystvärkarna såhär jobbiga med Wille.
De här krystvärkarna var som tagna ur helvetet och jag ville bara dö.

Emilia hade navelsträngen två varv runt halsen, men mådde bra!

Kommentarer
Postat av: Emilie

Läskigt med navelsträngen! Tur allt gick bra och att du är nöjd! Hon är underbar!!

Postat av: Sara - Ensamstående mamma

Härligt att allt gick bra :)

2010-04-01 @ 11:30:14
URL: http://dolphin.blogg.se/
Postat av: Lennar S.

Stort grattis till er alla,nu är man

morfar till 2 tjejer och 2 pojkar underbara

alla fyra samt underbara föräldrar

puss på er allihopa!



En stolt morfar Lennart!

2010-04-01 @ 11:43:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback