FÖRKYLNINGS-ASTMA.

Jag ringde BVC och fick rådet att åka in akut med Wille.
Eftersom han haft hosta så länge.
Sagt och gjort, vi åkte in till Danderyds barnakut med honom.

Förkylnings-astma misstänkte dem, så nu har vi fått 
astmamedicin (2st) som han ska ha.
Morgon, varje gång han ska sova dvs, 2 ggr under dagen och 
sen varje kväll.  
Dessutom ska han ha dubbla doser av medicinerna varje gång.

Han får sån panik stackarn när man sätter masken över mun och näsa
på honom, han skriker sig blå.
Men det är ett måste.
Imorgon ska jag nog försöka göra det där när han sover.

Men han ska till dagis imorgon, trots att jag är ledig.
Tänkte ha han hemma, men Fredde hinner inte informera fröknarna
om medicinen på onsdag när han lämnar Wille.
Så jag går dit imorgon och informerar om medicinen samt
lämnar Wille där så fröknarna får bekanta sig med hur de ska göra osv..

Jobbat idag har jag gjort också, dagen gick grymt fort.
Men jag har så sjukt ont i ryggen nu eller rättare sagt, bäckenet.
Men ska till läkaren på torsdag, så vi får se vad han säger..


Kommentarer
Postat av: Mamma/svärmor/mormor.

Oj,oj,oj! Vilken dag ni haft, hela familjen!!!! Hoppas, allt löser sig!! Vi finns om så behövs, kramisar mormor o morfar.

2009-09-07 @ 22:20:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback