VILKEN JÄVLA SMÄLL!

Vaknade inatt utav världens smäll utanför.
Det var så fönstrena skakade.
Jag vaknade av typ en panik-rädd-känsla.
Hjärtat dunkade och jag låg vaken ett tag.
Sa till Fredde: Vad fan var det där?
Han sa: jag vet inte och somnade om igen.

Eftersom jag vaknade sådär panik-rädd så kunde jag inte somna om.
Utan låg och lyssnade om jag kunde höra nå mer smällar.
Jovisst, några till hörde jag och började fundera på om det var
någon som gjorde inbrott hos nån i vår port eller nåt.

Sen hörde jag en biltuta som låg på och började misstänka nån krock på vägen
bakom huset bakom oss. Sen hör jag ytterligare en smäll och då säger jag till Fredde,
Det är nån som gör inbrott i bilarna på parkeringen, då ut och kolla på balkongen.

Nyfiken som jag är gick jag upp direkt efter Fredde och vi gick ut på balkongen.
Det var inte bara jag som hade hört den första smällen, halva gatan var ute på sina balkonger
och alla kollade mot parkeringen. Där brann det för fullt.

5 bilar blev totalförstörda och 1 bil blev brandskadad på ena sidan. Vi stod ute på balkongen i säkert 15 minuter
innan brandkåren kom. Det smällde hela tiden, bensintankar och däcken. Vår bil klarade sig! Skönt!

Hade jättesvårt att somna sen, låg och tänkte på att om branden nu var anlagd så kanske den idioten
tänder eld på vår lägenhetslänga och då kommer ju vi brinna inne.
Sen låg jag och tänkte på om jag skulle gå och hämta Wille till vår säng så att vi alla kunde dö tillsammans.
Sjuka tankar, jag vet! Men det var så jag tänkte, till slut somnade jag iallafall!

Kommentarer
Postat av: nora och neo

men så tänker jag också ibland.

UTAN brinnande bilar utanför!!

hahah

Postat av: Emilie

Men gud va läskigt! Och jag måste erkänna att det va tokiga tankar du hade. Fick mig att fnissa lite tyst för mej själv :P

2009-03-17 @ 19:32:15
URL: http://emilieasplund.blogg.se/
Postat av: Kristina

Men gud vad läskigt! Jag hade också haft svårt att somna efter det....

2009-03-18 @ 14:16:31
URL: http://omfamiljen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback