DANDERYDS BARNAKUT.

Det blev inget plock eller något nytt projekt här hemma.
Wille fick lunch och när han hade ätit färdigt lunchen så kom
den upp samt att frukosten även kom upp. Han kräktes 4-5 ggr till och
blev även superlös i magen.

Jag ringde till sjukvårdsrådgivningen och frågade vad vi skulle göra
då Wille varit dålig i magen i en veckas tid (dock inte såhär dålig) samt börjat kräkas nu.

Hon rekommenderade att vi åkte in till danderyds barnakut med en gång..
Sagt och gjort.

Vi kom dit och fick prata med en sköterska som gav oss råd.
Råd som t.ex vätskeersättning, lätt mat för magen, proviva osv..
Sånt vi redan visste om.. Vi har gett Wille proviva hela veckan,  fisk och potatis och ja,
sån där lätt mat för magen. Idag när han började kräkas började vi med vätskeersättning.

Så ja, besöken på danderyd var helt onödigt..
Sa även till sköterskan där att jag var orolig över Willes vikt,
då han som sagt varit konstig i magen i över en veckas tid samt nu spytt och fått riktiga diarréer.
Men det var inget som behövdes kollas upp tyckte hon, så fort han blir frisk igen så kommer han ta igen
det han eventuellt gått ner. Måttligt irriterad åkte vi därifrån.

Wille har inte kräkts eller bajsat något sen precis innan vi åkte in.
Jag tror att allt det här kan bero på att han fick yoggi-yoghurt imorse.
Men jag vet inte, det kan ju även vara en magsjuka, tycker det verkar konstigt att han reagerar så
starkt och tydligt på yoghurten (om det nu skulle vara den)..

Nåja, nu ska jag laga middag till Fredde och mig, idag blir det lasange!
SMASKENS!

Kommentarer
Postat av: Millan

Men stackarn!! Hoppas han är bra imorgon!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback