helgen är snart över.

Helgen är snart över, vart tog den vägen?
Den försvann ifrån oss för fort.

Igår jobbade fredde och efter det åkte vi till Solna. Gick bland annat till AIK-shopen. Wille fick 2 nappar. Sen gick vi runt litegrann i solna centrum. Därefter åkte vi till OK och städade ur bilen litegrann, dvs dammsög osv. Fredde satte även i sina toningar till rutorna. Det blev bra, mycket bra!
Sen åkte vi hem till min mamma och pappa och spelade bingolotto och käkade pizza. Sen pallade vi inge mer och åkte hem och tittade lite smått på melodifestivalen. Sen var det natti natti.

Idag åkte vi först till jakan, skulle fixa en grej på jobbet, gick runt lite i centrum. Typ Lindex, Kappahl, HM och broder jakob bland annat. Sen åkte vi till IKEA där vi mötte upp min mamma, så gick vi runt lite där. Vi köpte en skärbräda i trä och 2 glasskålar att ha tvättmedel i. Men resan tog inte slut där, efter IKEA åkte vi till Coop Forum i Vinsta och handlade. Jag och fredde har nämnligen infört matsedel =) Mycket enklare, för då kan jag laga mat och slippa fundera på vad vi ska äta osv.. och sen behöver man inte handla var och varannan dag hela tiden, mja, möjligtvis typ mjölk och så.. Så nu har vi handlat grejer till allt vi ska äta i veckan..Sen efter Coop åkte vi hem, jag slängde ihop en sockerkaka och sen började vi laga mat. Det blev hemmagjord lasange. Det var helt seriöst bland den godaste lasangen jag någonsin ätit och GRYMT mycket blev det också. =) Så nu har vi matlådor minsann..

Imorgon jobbar fredde och jag ska se till att baka nåt smarrigt att frysa in så det bara är att plocka ut sen när Wille har kommit och om vi får något besök =) Kokostoppar kanske?

Sen ska vi dvs. Jag, fredde och linnea in till stan och Chinateatern och kolla/lyssna på Magnus Betnér. =) Ska bli skoj, vi ska väl ta oss något att äta där inne i stan nånstans också..

Nej, nu ska jag snart hoppa ner under täcket i sängen och titta på tv.
Over and out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback