v.32

Onsdag idag och det innebär en ny graviditetsvecka. Nämnligen 32. Bara 8 veckor kvar nu =)

Detta är vad som händer denna vecka:


Mamma

Din livmoder börjar träna sig inför förlossningen med så kallade förvärkar.

Det är inte dålig kondition som gör att du flåsar. Lungorna tar stor plats i kroppen de sträcker sig från nyckelbenen ner till diafragman. Om du bara använder en del av lungkapaciteten när du andas undanhåller du kroppen det syre den behöver.

Barn

I vecka 32 är medelkroppslängden 44 cm från hjässa till häl och barnets medelvikt är 2000 gr.
Huvudets omkrets är 30 cm.

Musklerna utvecklas och fett inlagras under huden. De flesta rynkorna i ansiktet är borta. Barnet börjar få rundare former. Det är allt svårare för din baby att göra stora rörelser.
 Fingertopparna har fått vassa naglar.


I måndags var vi också köpte bilbarnstolen förresten. Det blev en Acta Graco Logico S med bas. En blå sådan. Den kommer bli jättebra och igår kom fredde hem när han slutade jobba och vi åkte till Stinsen. Kollade lite på H&M, Lindex och Kappahl, fredde köpte ett par byxor och två par strumpor till Wille. Sen gick vi in på Vinn stormarknad och storhandlade. Så nu var man 1800:- fattigare. Well, nu har vi köpt massa mat och så iaf =) Nu är det bara färskvaror som behövs fyllas på med då och då. Köpte även lite våtservetter, tvättlappar, amingskupor, kudde till vagn och spjälsäng. Det är bra att köpa saker lite då och då =) Då behöver man inte köpa allting samtidigt sen, det är ju faktiskt en hel del saker man behöver ha innan bebisen kommer!

Idag är det jobb som gäller, börjar klockan 13 och jobbar till 19. Jag är trött, jag bara längtar tills jag får sova ut och vakna utvilad. Men har jag tur så får jag snart göra det =) Jobbar ju min sista dag på fredag. wiiiho!
Ska bara försöka börja sova längre på morgonen och inte vakna 8 och vara superpigg! För det SUGER!

Ha det gött!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback