oh yes!

Gårdagen var en riktig fitt-dag om jag får uttrycka mig så. Personalmöte på morgonen, gick upp halv 7 och mådde illa bara för att det var för tidigt för mig att gå upp, går till bussen, är 30 sek från att missa tåget, kommer till jakan, några från barkarby står utanför dörren och vill komma in.. hmmpf.. vad fan gör ni här? Vi ska ha personalmöte med er..eeh jaha? okej.. Går in.. Sätter oss ner och får beskedet att Stadium i Jakan ska stängas ner.. WHAAAAT?! Lägg av, inte mitt jobb!! jag vill inte.. Jaja, nu ska de kolla på vilka i jakan och barkarby som jobbat längst och de som har jobbat längst får börja/stanna kvar i barkarby. sweet, men jag tror inte jag är någon utav dem. Mycket kan ju iofs hända, jag ska vara mammaledig och grejs först.. så.. ja..
Anyway, åker hem.. sitter vid datorn ett tag, sen går jag till vårdcentralen..

Läkaren: ja, du hade problem med ryggen..
Jag: Ja. precis
Läkaren: ja, och vad vill du att jag ska göra åt det?
Jag: Ja, jag skulle vilja ha en röntgen för mitt bäcken.
Läkaren: Det kan du ju glömma.
Jag: jaha? okeeeej.
Läkaren: Ja, Var du inte gravid?
Jag: Jooo?
Läkaren: Ja, då kan du glömma röntgen för man röntgar inte gravida.
Jag: Nehe, men jag ringde barnmorskan igår och frågade om dem kunde hjälpa mig och hon sa att jag skulle ringa hit för att få en tid för röntgen.
Läkaren: Jaha, men nu röntgar man ju inte gravida. Men du är välkommen om problemet kvarstår efter förlossningen.
Jag: jaha okej, men vad ska jag göra då? jag har ju så ont ibland så att jag inte vet vart jag ska ta vägen...
Läkaren: Mmmm. Tar du någonting för värken?
Jag: Nej.
Läkaren: Nej, det finns ju inte så mycket man kan ta som gravid.. *bläddrar i medicinboken* nej, alvedon.
Jag: Ja, men jag tänker ju inte sitta och ta en alvedon var 8e timme bara för att jag har ont i ryggen.
Läkaren: Hade du varit hos sjukgymnasten och vad sa sjukgymnasten till dig?
Jag: ja, att jag skulle köpa en pilatesboll och göra övningar med den.
Läkaren: Jaha, det har jag aldrig hört talas om.
Jag: Nej och dessutom ville hon också ha en röntgen på mig, för hon kunde se att nånting var fel i ryggen, men hon kunde inte se vart problemet satt.
Läkaren: ja, men hon kanske inte visste om att du var gravid?
Jag: ööh jo, det var det första jag sa till henne och vi pratade en del om det, så JO, det visste hon.
Läkaren: Ja, men vi röntgar ju inte gravida så..
Jag: Nehe, aja, tack ska du ha.

Jävla cp-läkare.. usch, jag HATADE honom redan från första början, nästa gång ska jag se till att jag inte får honom iaf.. jag VÄGRAR.. Ska ringa till Barnmorskan idag och höra vad fan jag ska göra.. jag orkar inte ha ont i ryggen längre..

Anyway, idag verkar vara en bra dag, iaf för fredde.. han klarade teoriprovet imorse.. skönt!!!
jag mår typ inte bra och har världens huvudvärk.. men wtf.. life goes on..

Ha en bra dag!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback